طراحی های خاص

طراحی های خاص

طراحی های خاص

طراحی های خاص

نکات مهم برای طراحی بسته بندی حرفه ای

بسته‌بندی - طراحی بسته بندی - سفارش بسته‌بندی - نمونه بسته بندی - سلام  گرافیک

رعایت اصول طراحی بسته بندی حرفه ای کمک می کند تا محصولات در قالب بسته بندی شیک و جذاب به عموم عرضه شوند. طراحی کاربردی ساختار، طراحی گرافیکی خلاقانه، رنگ‌آمیزی جذاب و روان‌شناختی، استفاده از عکس‌های باکیفیت، توصیف مناسب و قرار دادن لوگو در جای مناسب از موارد مهم در طراحی بسته‌بندی حرفه‌ای و موثر است.

طراحی اصولی و چیدمان عناصر بسته بندی به جذابیت و قابل اعتماد بودن محصول برای مصرف کننده کمک می کند. سبک طراحی خاص و استفاده مناسب از رنگ ها و دیده شدن برند باعث می شود که مخاطب در یک نگاه محصول را در میان سایر محصولات قفسه فروشگاه شناسایی کند و بدون اتلاف وقت خرید کند. البته کیفیت محتوای بسته بندی نیز در خریدهای بعدی نقش خواهد داشت. در چنین مواقعی مشتریان به برندی که نام آن برایشان آشناتر است اعتماد بیشتری خواهند داشت. بنابراین برای شناخت بهتر و بهتر برند خود باید به اصول مهم طراحی برای تولید بسته بندی محصولات خود توجه ویژه ای داشته باشید.

ویژگی های یک بسته بندی حرفه ای و موفق در بازار

بسته بندی باید متناسب با نوع محصول باشد.

بسته بندی باید دارای طرح و رنگ بندی جذاب باشد.

بسته بندی باید نوع محصول را مشخص کند.

به اصول بهداشت بسته بندی توجه کنید.

اندازه مناسب و استفاده بهینه از مصالح ساختمانی.

به طرح و رنگ بسته بندی دقت کنید.

بسته بندی باید دارای کیفیتی باشد.

هویت بصری چیست و چه اهمیتی دارد؟

آشنایی با عناصر اولیه بصری و ترکیبندی در هنرهای تجسمی | ساعدنیوز

هویت بصری برند هویت شرکتی بسیار شبیه به هویت شخصیت انسان است. وقتی انسان از شخصیت خود صحبت می کند، سعی می کند با ذکر ویژگی های شخصیتی خود را از دیگران متمایز کند و در واقع می توان با ویژگی های شخصیتی انسان را از دیگران متمایز کرد. در واقع هویت و شخصیت انسان این است که از طریق رفتار، گفتار و حتی خصوصیات ظاهری، فردیت خود را ابراز و حفظ می کند.

مانند مثالی که برای شخصیت و هویت انسان ها بیان شد، شرکت ها نیاز به کسب هویتی دارند که خاص و متمایز باشد و توانایی متمایز شدن از سایر شرکت ها را داشته باشد و همچنین در ذهن مخاطب باقی بماند. سوالی که به ذهن من می رسد این است که در دنیایی که در حال حاضر هزاران کسب و کار در دنیا متولد می شوند، چگونه کسب و کارها می توانند رقبا را شکست دهند و تصویر خود را در ذهن مخاطب به جا بگذارند؟ به این سوال اینطور پاسخ می دهیم: استفاده از هویت بصری و سازمانی!

شرکت های مختلف برند خود را به روش های مختلف از جمله طراحی کارت ویزیت، بروشور، بروشور، تبلیغات گسترده کنار جاده ای و شهری و... به دنیا معرفی می کنند. بنابراین می توان گفت هویت سازمانی ابزاری است که برند را در ذهن مخاطب ماندگار می کند.

هویت بصری ابزاری کاربردی است که در دنیای پرمشغله کسب و کار امروزی، ثبت و تداعی تصویر خاصی را در ذهن کاربران ایجاد می کند. در دنیای امروزی که کسب و کارها در حال رشد هستند، رقبای زیادی وجود دارد و مصرف کنندگان در هنگام خرید با انتخاب های زیادی روبرو هستند، باید بسیار هوشمندانه و با دقت و بر اساس یک برنامه ریزی روشن و قدرتمند برای حضور دائمی در بازار عمل کنند.حتما تا به حال متوجه شده اید که طراحی هویت بصری برند یک راه حل کامل و تمام عیار و یکی از پیش نیازهای اصلی ساخت برند برای همه کسب و کارها است.

تاثیر هویت بصری بر برند

امروزه سازمان ها از ابزارهای قدرتمند هویت بصری برای متمایز شدن از رقبا و استفاده از برندسازی در سراسر تجارت خود استفاده می کنند. با دقت به اطراف خود نگاه کنید! هیچ کسب و کاری را بدون نام پیدا نمی کنید. از خواربارفروشی های کوچک محله گرفته تا شرکت های بزرگ جهانی، همگی نام و نشانی دارند. همه کسب و کارها، خواه آنهایی باشند که خدمات و محصولات خود را به صورت حضوری ارائه می دهند

و کسانی که به صورت آفلاین و آنلاین کار می کنند نام و نشان دارند. انتخاب نامی زیبا و منحصر به فرد که با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه همخوانی داشته باشد اولین قدم در طراحی هویت برند است.

تاثیر هویت بصری بر برند

خرید از مکان هایی که نام، لوگو یا هویت خاصی ندارند، امری ناپسند است و عموم مردم تمایل چندانی به خرید از آنها ندارند. این موضوع مربوط به چند نفر نیست و تقریبا همه مردم دنیا حاضرند غذای خود را در بهترین و پرطرفدارترین رستوران تهیه کنند یا لباس های خود را از یک برند معروف و معروف خریداری کنند.

مزایای استفاده از هویت بصری

برای اینکه صاحبان کسب و کار موفق شوند و از مزایای هویت بصری یک برند استفاده کامل کنند، باید درک خوبی از نیازها و نگرانی های مشتریان خود داشته باشند. سازمان‌های موفق سازمان‌هایی هستند که هویت برند خود را به نیازهای مخاطب نزدیک‌تر کرده و بر اساس آن طراحی می‌کنند. بنابراین مهمترین اصل در طراحی هویت بصری سازمانی توجه به نیازها و ذهنیت مخاطب است.به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما مربوط به یک گروه سنی جوان است، باید از عناصری استفاده کنید که برای آن گروه سنی جذاب باشد. ایجاد این حس در مخاطب که با نیازهای او آشنا هستید، باعث موفقیت می شود.

هویت بصری دارای مزایای زیر است:

پیام سازمان و کسب و کار را به سرعت به مخاطب برسانید.

اعتماد کاربران را جلب می کند.

اعتبار شرکت و سازمان در محیط کسب و کار افزایش می یابد.

افزایش آگاهی کاربران از برند.

حس وفاداری و همبستگی را در مخاطب برمی انگیزد.

بهبود تجربه کاری

لوگو چیست؟ هدف و کارکرد لوگو چیست؟

طراحی لوگو | آیا ساخت لوگو برای برند شما ارزش هزینه کردن دارد

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد لوگوهای تجاری بدانید.اگر کسب و کار شما به طراحی لوگوی جدید نیاز دارد، باید گزینه های خود را در نظر بگیرید. آیا به دنبال یک لوگوی کاملا متفاوت هستید یا می خواهید طرح لوگویی را که قبلا دارید تغییر دهید؟ در هر صورت، ممکن است از خود بپرسید: چه چیزی یک طراحی لوگوی عالی را ایجاد می کند؟ و چگونه می توان لوگویی طراحی کرد که ذات یک محصول را حفظ کند و شخص یا بازار را تسخیر کند؟ ما اینجا هستیم تا به تمام سوالات شما در مورد طراحی لوگو از جمله بهترین ابزار طراحی لوگو پاسخ دهیم. ما نیز در اینجا جمع شده ایم تا به شما کمک کنیم.

لوگو چیست؟

هر روز ما با لوگو بمباران می شویم. آنها روی لباس‌هایمان، ماشین‌هایمان، تلفن‌هایمان، خیابان‌هایمان، تقریباً به هر کجا که نگاه می‌کنیم، هستند. پس لوگو دقیقا چیست؟ لوگو نماد، نام یا برند یک شرکت است. سازمان ها از لوگوها استفاده می کنند زیرا آنها تصویر مختصری از یک شرکت را نشان می دهند. به قول معروف، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد.

 به طور کلی، یادآوری یک تصویر ساده برای مردم آسان تر از کلمات است. از آنجایی که چشمان ما به سمت اشیاء بصری کشیده می شود، لوگوهای طراحی شده به اسناد چاپی و صفحات وب جذابیت بصری می بخشند. طراحی لوگو بدون شک یکی از چالش برانگیزترین حوزه های طراحی گرافیک است. می توان گفت که این چالش پیاده سازی یک ایده یا مفهوم و فشرده سازی آن به صورت یک نماد یا یک قطعه تایپوگرافیک است، لوگو تنها بخشی از هویت یک برند یا شرکت است، اما بدیهی است که این بخش بسیار مهمی است.درک یک شرکت هرگز تنها بر اساس یک لوگو نیست، بلکه محصولات، دلقک ها و خدمات بخشی از برند هستند، اما یک لوگو می تواند به شکل گیری تصویری در ذهن مشتری کمک کند.

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگو اولین نماد تماس یا تجارت شما با دنیای خارج است. اگر مردم با برند شما ارتباط برقرار کنند، به احتمال زیاد با آنچه شما ارائه می دهید ارتباط برقرار می کنند. طراحی لوگوی خوب به ترکیبی پیچیده از مهارت های طراحی، تئوری خلاقانه و مهارت های کاربردی نیاز دارد. هر طراح با هوش و استعداد خاص خود می تواند یک لوگوی مناسب برای هدف ایجاد کند، اما برای تسلط کامل بر تمام جنبه های کار زمان می برد. این است.البته طراحی لوگو تنها زیرمجموعه کوچکی از برندسازی است، اما لوگو یا برندسازی در قلب اکثر طرح های برندسازی قرار دارد و همه ما می دانیم که اغلب بخشی از یک هویت جدید است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند.


 هدف از طراحی لوگو چیست؟

یک لوگو برای اهداف مختلفی ارائه می شود که همه آنها به محبوبیت یک برند کمک می کنند. از مزایای دقیق لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خود را از رقبا جدا کنید

همانطور که گفته شد لوگو نمایانگر برند و تمامی خصوصیات آن است، بنابراین برای اینکه برند خود را از سایر برندها متمایز و متمایز کنید لازم است یک لوگوی منحصر به فرد و قابل تشخیص طراحی کنید.در هنگام ایجاد لوگو حتما از لوگوی برند خود استفاده کنید. رقبای شما ارزیابی کنید. شما نمی خواهید مانند بقیه رقبای خود لوگو داشته باشید.

انتقال اطلاعات مرتبط

اگر برند شما جدید است و کسی آن را نمی شناسد و همچنین نامی است که نشان دهنده صنعت نیست، ایجاد یک لوگوی مفید بسیار مفید است.لوگو می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا هدف برند را درک کنند. یک لوگو می تواند اطلاعات برند شما را از طریق رنگ، سبک و تصاویر منتقل کند.

تسهیل شناخت برند.

به برخی از بزرگترین برندهای جهان فکر کنید. حالا به لوگوی خود فکر کنید. آیا لوگویی بین آنها وجود دارد که شما به یاد ندارید؟ احتمالا نه. چرا؟ زیرا برندها با لوگوی آنها مترادف هستند. نایک مترادف با whisper walking است. مک دونالد مترادف با طاق های طلایی است. توییتر مترادف پرنده آبی و/یا سفید است. واقعیت ساده این است که لوگوی برند شناسایی آن را آسان می کند. در واقع، اغلب اتفاق می افتد که مشتری قبل از یادآوری برند، تصویر یک لوگو را به خاطر می آورد. بنابراین، به عبارت دیگر، اگر می خواهید برند شما در مقیاس بزرگ شناخته شود، باید یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد کنید. عدم انجام این کار در نهایت منجر به سقوط برند شما خواهد شد.

لوگو چه کاری انجام می دهد؟

طراحی لوگو به دلایل مختلفی مهم است، به ویژه:

اولین تصور را ایجاد کنید، که مشتریان را به تعامل با برند شما دعوت می کند.

این به شما کمک می کند تا یک هویت تجاری ایجاد کنید.

این به شرکت شما نمادی می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند.

شما را از رقبا متمایز می کند.

وفاداری به برند را افزایش می دهد.

بنابراین، هنگام شروع، ایجاد یک لوگو باید به وضوح در لیست کارهای شما باشد. اما، چه عناصری را می توانید برای رسیدن به آن استفاده کنید؟

عناصر یک لوگو چیست؟

اکنون که می دانیم یک لوگو چه کار می کند، بیایید ببینیم از چه چیزی ساخته شده است.

یک لوگو، زمانی که تشکیل می شود، معمولاً حاوی برخی از عناصر تایپی است. می تواند از یک مونوگرام تا یک برند متفاوت باشد.

تایپوگرافی گاهی اوقات با نمادهایی همراه است که می توانند عناصر هندسی انتزاعی را نشان دهند. در موارد خاص، لوگوها شامل عناصر تزئینی مانند ستاره های کوچک یا خطوط نقطه چین نیز می شوند که لزوماً یک تصویر خاص و مستقل ایجاد نمی کنند.

رنگ

رنگ فراتر از فرم است. لوگوها می توانند سیاه و سفید، تک رنگ یا چند رنگ باشند. لوگوهای چند رنگ اغلب دارای پالت هایی مشابه هستند، به این معنی که آنها یک رنگ یا مکمل (رنگ های متضاد) هستند.